ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ

 

ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

γι τ θέμα τν κτρώσεων

 

ερ Σύνοδος παντ τ χριστεπωνύμ πληρώματι τς γιωτάτης ποστολικς κκλησίας τς Κύπρου.

 

Χάρις μν κα ελογία παρ το ν Τριάδι προσκυνουμένου Θεο μν.

 

Τέκνα ν Κυρί γαπητά,

 

Τ σημεριν μεγάλη ορτ τς ρθοδοξίας, κατ τν ποία πανηγυρίζουμε τν θρίαμβο τς κκλησίας π τν παντς εδους αρέσεων κα τιμομε τ θος τς μωμήτου πίστεώς μας, πως ατ βιώθηκε ν τος αἰῶνας π τν ρθοδοξο λαό, πιλέξαμε ν πευθυνθομε πρς σς, καθιστώντας σας μετόχους τς γωνίας μας σ’ να βασικ τομέα τς νθρώπινης ζως.

 

Θ χετε, σως, πληροφορηθε π τ Μ.Μ.Ε. τι πιχειρεται π τ Βουλ τν ντιπροσώπων θέσπιση νομοθεσίας, πο ν πιτρέπει τς κτρώσεις, κάτω π κάποιες χαλαρς προϋποθέσεις. Τ θέμα πτεται βασικν ρχν τς πίστεώς μας κα ρχεται σ ντίθεση μ τ ρθοδοξο θος το λαο μας. πιθυμομε, γι’ ατό, ν κθέσουμε πρς σς, τ πιστ μέλη τς κκλησίας, τ θέση μας, πως δη χουμε κάμει κα πρς τος ρμοδίους φορες.

 

κκλησία, στηριζομένη πάνω στν γία Γραφ κα τν ερά μας Παράδοση, πιστεύει τι νθρώπινη ζω φίσταται ξ κρας συλλήψεως, π τ στιγμ δηλαδ τς γονιμοποίησης, πότε γίνεται κα μψύχωση το νθρώπου. παιτεται, ς κ τούτου, π τ στιγμ ατή, πλήρης σεβασμς κα προστασία πρς τ νέο νθρώπινο πρόσωπο. Τν πίστη της ατ διακηρύττει μπράκτως κκλησία μ τ θέσπιση ορτν, ο ποες ναφέρονται στ σύλληψη πιφανν γίων προσώπων, τν ναρξη τς ζως τους δηλαδή, στ σπλάχνα τν μητέρων τους. τσι δν ορτάζουμε μόνο τ γέννηση τς Θεοτόκου, στς 8 Σεπτεμβρίου, λλ κα τ σύλληψή της π τν γία ννα, ννέα κριβς μνες προηγουμένως, στς 9 Δεκεμβρίου. Τ διο κα γι τν γιο ωάννη τν Πρόδρομο: γιορτάζει κκλησία τ σύλληψή του στς 23 Σεπτεμβρίου κα ννέα μνες ργότερα, στς 24 ουνίου, τ γέννησή του. Κα δι τν κατ σάρκα γέννηση το Χριστο χουμε τν ντίστοιχη ορτ το Εαγγελισμο τς Θεοτόκου, ννέα μνες προηγουμένως.

 

πόστολος Παλος ναφέρεται στν πιλογή του π τν Θε γι τ ποστολικ ργο πρν π τ γέννησή του κα λέγει τι Θες τν «φώρισεν κ κοιλίας μητρς ατο κα τν κάλεσε δι τς χάριτος ατο…» (Πρβλ. Γαλ.1,15). Στν Παλαι Διαθήκη σαΐας ναφέρει: «κ κοιλίας μητρός μου κάλεσε τ νομά μου» (σ. 49,1). Κα πολλ λλα χωρία τς γίας Γραφς μιλον γι τν νθρωπο κατ τ διάρκεια τς κύησής του, πρν π τ γέννησή του.

 

κκλησία, ς κ τούτου, θεωρε (κα σ τοτο δν μφιταλαντεύθηκε ποτ) τι κτρωση, τεχνητ δηλαδ διακοπ τς κύησης, συνιστ φόνο. Μέγας Βασίλειος μιλ νεπιφύλακτα:

 

« φθείρασα κατ’ πιτήδευσιν, φόνου δίκην πέχει» (Β΄ Κανν Μεγάλου Βασιλείου). Δηλαδ γκυος γυναίκα πο ξεπίτηδες θανατώνει τ μβρυο εναι φονεύτρια. Ξεκαθαρίζει τι «..α τ μβλωθρίδια διδοσαι φάρμακα φονεύτριαί εσι κα αταί, κα α δεχόμεναι τ μβρυοκτόνα δηλητήρια» (Η΄ Κανν Μεγάλου Βασιλείου). Δηλαδ εναι φονες τόσον κείνοι πο δίνουν τ φάρμακα γιά κτρωση σο κα κενες πο λαμβάνουν τ δηλητήρια πο φονεύουν τ μβρυο. γιος ωάννης Χρυσόστομος θεωρε τν κτρωση γκλημα βαρύτερο κα π τν φόνο. Κατ τν φόνο τ θμα μπορε ν μυνθε, τ μβρυο, μως, στερεται ατς τς δυνατότητας.

 

Μ βάση τ πι πάνω καταλαβαίνετε τι κτρωση δν φορ τή γυναίκα κα τ σμα της, οτε τ γυναίκα κα τν νδρα της. Τ κυοφορούμενο εναι ξεχωριστ πρόσωπο μ ναφορ στν Θεό. Κα εναι Θες πο χει ξουσία πάνω του κα κανένας λλος.

 

Στ συζητούμενο νομοσχέδιο προβάλλεται κα ς λόγος γι τν κτρωση διάγνωση σθενειν ες τ μβρυο, ο ποες κα θ κατατρύχουν τν νθρωπο, ταν γεννηθε. πάρχουν, μως, κα γεννηθέντα βρέφη μ σθένειες. πιτρέπεται κα τούτων θανάτωση; ν μπορομε ν φονεύουμε τ γέννητο, γιατ ν μν μπορομε ν κάμουμε τ διο καί μ τ γεννηθέν; ξάλλου κάποια σθένεια μπορε ν πλήξει ποιοδήποτε σ κάθε στάδιο τς ζως του. Θ ταν ρθ ντιμετώπιση τς σθένειας θανάτωση το σθενος;

 

Δι τν κκλησία οδεμία λύση δύναται ν θεωρηθε θικ κα ποδεκτή, ν καταστρέφει νθρώπινη ζω σ ποιοδήποτε στάδιό της. Πρς τος λλοις δν μπορε ν παραβλεφθε κα τ γεγονς τι, τόσον ατρικς σον κα στατιστικς, πιβεβαιώνεται φόρτιση μ τύψεις κα προσμέτρητο γχος τν γυναικν, πο γι ποιοδήποτε λόγο προχωρον σ κτρωση.

 

πεύθυνα φρονομε τι ἐὰν γκριθε τ προτεινόμενο νομοσχέδιο, θ συμβάλει στν ποτίμηση τς νθρώπινης ζως κα στν ποϊεροποίηση το νθρώπινου προσώπου. Πιστεύουμε κραδάντως τι ο νόμοι πρέπει ν χουν ς στόχο, φ’ νς μν τν προστασία τν σθενεστέρων τάξεων τν νθρώπων -κα τέτοια τάξη εναι κα τ μβρυα- φ’ τέρου δ τ διαπαιδαγώγηση τς κοινωνίας∙ κα δν μπορον σ καμι περίπτωση νά νάγουν σ κανόνα δικαίου μίαν ξόφθαλμη παρανομία. Νομοθετήματα ξένα πρς τ θη το λαο μας πρέπει ν ποφεύγονται. κόμα κα σ λαος πο δν χουν πρόβλημα πογεννητικότητας κα θνικς πιβίωσης, τέτοια νομοθετήματα μβλύνουν τ θικ ασθητήρια τν νθρώπων κα συμβάλλουν στ διάλυση τς κοινωνίας.

 

Καλομε τς ρμόδιες πηρεσίες το κράτους, πο χωρς τν παιτούμενη θρησκευτικ κα θνικ εαισθησία, κα χωρς τν πρέποντα σεβασμ πρς τ θη το λαο μας, χουν τοιμάσει τ προτεινόμενο νομοθέτημα, ν ναλογισθον τς εθύνες τους πέναντι στν Θε κα τν πατρίδα μας κα ν ναθεωρήσουν τν πράξη τους. Πολ περισσότερο καλομε τος βουλευτς ν ποφύγουν τν ψήφιση νς νόμου, πο παραθεωρε βασικς ρχς τς πίστης μας κα ετελίζει τν νθρώπινη ζωή. Πς μπορον ο βουλευτς ν συνδυάσουν τ συχν παρουσία τους στος ναος κα τν κφώνηση λόγων, μ τν προκλητικ παραθεώρηση το «ο φονεύσεις», πο εναι μία π τς βασικς ντολς το Θεο;

 

Κάνουμε κκληση πρς σες γυνακες οκογένειες ντιμετωπίζουν τ δίλημμα τς κτρωσης γι ποιοδήποτε λόγο (οκονομικ στενότητα, σθένειες το μβρύου τς μητέρας, κοινωνικ κατακραυγ κ..) ν μ διαπράξουν φόνο μις νυπεράσπιστης παρξης, λλ ν πευθύνονται πρς μς, τ Μέλη τς ερς Συνόδου, προσωπικς. Κα μες, πέραν τς θικς στήριξης κα τν συμβουλν, ναλαμβάνουμε πεύθυνα κα μ κάθε μυστικότητα, ν δώσουμε σφαλές καταφύγιο κα κάθε εδους βοήθεια μέχρι τ γέννηση το παιδιο.

 

Θέτοντας τος κλελεγμένους ντιπροσώπους το λαο πέναντι τν εθυνν τους, καλομε τν πιστ λα το Θεο, πως παιτήσει π τος ντολοδόχους του σεβασμ πρς τ θρησκεία κα τ νθρώπινο θος του.

 

πικαλούμενοι πρς λους, ρχοντες κα ρχομένους, τν φωτισμ κα τν νίσχυση το ν Τριάδι προσκυνουμένου Θεο μν, κατ τ στάδιο τν πνευματικν γώνων, τ ποο διανύουμε, διατελομε

 

Μετ’ εχν διαπύρων

 

γία κα ερ Σύνοδος τς κκλησίας τς Κύπρου.

 

ερ Σύνοδος,

7 Μαρτίου 2016.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΩΝ

 

ΡΑΔΙΟΣΤΑΘΜΟΣ Ι.Μ. ΛΕΜΕΣΟΥ

 radio.jpg

ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ

Copyright © AP.ANDREAS.LEMESOU 2014. All Rights Reserved.