ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2020
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Ἰούλιο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Tετάρτη 1η Ἰουλίου : Τῶν Ἁγ. Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ τῶν Ἀναργύρων / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Πέμπτη 2 Ἰουλίου : Κατάθεσις τῆς Τιμίας Ἐσθῆτος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Βλαχέρναις
Κυριακὴ 5 Ἰουλίου : Δ’ Ματθαίου / Τοῦ Ὁσίου Ἀθανασίου τοῦ ἐν Ἄθῳ
Τρίτη 7 Ἰουλίου : Τῆς Ἁγ. Κυριακῆς τῆς Μεγαλομάρτυρος
Tετάρτη 8 Ἰουλίου : Τοῦ Ἁγ. Προκοπίου τοῦ Μεγαλομάρτυρος, τῆς Ἁγ. Θεοδοσίας τῆς μητρὸς αὐτοῦ καὶ τοῦ Ὁσίου Θεοφίλου τοῦ Μυροβλύτου
Σάββατο 11 Ἰουλίου : Τῶν Ἁγ. Εὐφημίας τῆς Μεγαλομάρτυρος καὶ Ὄλγας τῆς Βασιλίσσης καὶ Ἰσαποστόλου / Τοῦ Ὁσίου Σωφρονίου τοῦ ἐν Ἀγγλίᾳ / Τῶν Ὁσίων Παρθενίου καὶ Εὐμενίου (ἐκ μεταθέσεως)
Κυριακὴ 12 Ἰουλίου : Ε’ Ματθαίου / Τοῦ Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου
Δευτέρα 13 Ἰουλίου : Ἡ Σύναξις τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριὴλ / Τῶν Ἀγ. Ἡλιοφώτων / Τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου (ἐκ μεταθέσεως)
Παρασκευὴ 17 Ἰουλίου : Τῆς Ἁγ. Μαρίνης τῆς Μεγαλομάρτυρος
Κυριακὴ 19 Ἰουλίου : Τῶν Ἁγ. 630 Θεοφόρων Πατέρων τῆς Δ’ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικῆς Συνόδου / Τῆς Ἁγ. Μάρτυρος Οὐαλεντίνης (ἐκ μεταθέσεως)
Δευτέρα 20 Ἰουλίου : Τοῦ Ἁγ. Προφήτου Ἠλιοῦ τοῦ Θεσβίτου
Παρασκευὴ 24 Ἰουλίου : Τῆς Ἁγ. Χριστίνης τῆς Μεγαλομάρτυρος / Τῶν Ἁγ. Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς τῆς Μυροφόρου καὶ Ἰσαποστόλου καὶ Μαρκέλλης τῆς Ὁσιομάρτυρος (ἐκ μεταθέσεως)
Σάββατο 25 Ἰουλίου : Κοίμησις τῆς Ἁγ. Ἄννης μητρὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου / Τῆς Ἁγ. Ὀλυμπιάδος τῆς Διακόνου
Κυριακὴ 26 Ἰουλίου : Ζ’ Ματθαίου / Τῶν Ἁγ. Παρασκευῆς τῆς Μεγαλομάρτυρος καὶ Ἑρμολάου τοῦ Ἱερομάρτυρος
Δευτέρα 27 Ἰουλίου : Τοῦ Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος τοῦ Ἰαματικοῦ
Τρίτη 28 Ἰουλίου : Τῆς Ὁσίας Εἰρήνης τῆς Χρυσοβαλάντου
- Ὁ Ἑσπερινὸς ἀρχίζει στὶς 7:00 μ.μ. καὶ ὁ Ὄρθρος στὶς 6:30 π.μ.
– Γέροντα, ποιά εἶναι ἡ γνήσια, ἡ πραγματικὴ ταπείνωση;
– Ὅταν σὲ ταπεινώνη ὁ ἄλλος καὶ τὸ δέχεσαι, τότε ἔχεις πραγματικὴ ταπείνωση, γιατὶ πραγματικὴ ταπείνωση εἶναι ἡ ταπείνωση στὴν πράξη, ὄχι στὰ λόγια. Μιὰ φορὰ ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς ρώτησε τοὺς ἀνθρώπους ποὺ εἶχαν συγκεντρωθῆ γύρω του: «Ποιός ἀπὸ σᾶς δὲν ἔχει ὑπερηφάνεια;». «Ἐγώ», εἶπε κάποιος. «Ἔλα ἐδῶ ἐσὺ ποὺ δὲν ἔχεις ὑπερηφάνεια, τοῦ λέει. Κόψε τὸ μισὸ μουστάκι καὶ πήγαινε στὴν πλατεία». «Ἄ, αὐτὸ δὲν μπορῶ νὰ τὸ κάνω», τοῦ ἀπαντᾶ. «Ἔ, τότε δὲν ἔχεις ταπείνωση», τοῦ λέει. Ἤθελε νὰ πῆ ὁ Ἅγιος ὅτι χρειάζεται ἔμπρακτη ταπείνωση.
– Γέροντα, ἐγώ, ὅταν μὲ πειράζουν, ἀντιδρῶ.
– Δὲν ἔχεις ταπείνωση, γι᾿ αὐτὸ ἀντιδρᾶς. Εἶδες ὁ Ἀββᾶς Μωυσῆς τί ταπείνωση εἶχε; Ὅταν τὸν ἔκαναν ἱερέα, θέλησε ὁ ἀρχιεπίσκοπος νὰ τὸν δοκιμάση καὶ εἶπε στοὺς κληρικούς: «Ὅταν μπῆ στὸ Ἱερὸ ὁ Ἀββᾶς Μωυσῆς, νὰ τὸν διώξετε καὶ μετὰ νὰ πᾶτε ἀπὸ πίσω του νὰ ἀκούσετε τί θὰ πῆ». Μόλις λοιπὸν μπῆκε ὁ Ἀββᾶς Μωυσῆς στὸ Ἱερό, τὸν ἔδιωξαν. «Βρὲ κατάμαυρε, τοῦ εἶπαν, τί ζητᾶς ἐδῶ;». «Ἔχουν δίκαιο, εἶπε ἐκεῖνος· τί δουλειὰ ἔχω ἐδῶ μέσα ἐγὼ ὁ κατάμαυρος; Αὐτοὶ εἶναι ἄγγελοι»! Δὲν πειράχθηκε, δὲν θύμωσε.
– Γέροντα, μπορεῖ κάποιος νὰ εἶναι πρᾶος καὶ νὰ μὴν ἀντιδρᾶ, ὅταν τὸν βρίζουν, ἀλλὰ νὰ μὴν ἔχη ταπείνωση;
– Ὁ ταπεινὸς ἄνθρωπος εἶναι καὶ πρᾶος. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει ὅτι ὅσοι εἶναι πρᾶοι εἶναι καὶ ταπεινοί. Στὴν πραότητα πρέπει νὰ ὑπάρχη καὶ ἡ ταπείνωση, γιατί, ἂν δὲν ὑπάρχη, μπορεῖ νὰ φαίνεται κανεὶς ἐξωτερικὰ πρᾶος, ἀλλὰ μέσα του νὰ εἶναι γεμάτος ἀπὸ ὑπερηφάνεια καὶ νὰ λέη: «Αὐτοὶ εἶναι βλαμμένοι, ἄσ᾿ τους νὰ λένε!». Σὰν ἐκεῖνον τὸν μοναχὸ ποὺ τὸν ἔβλεπαν οἱ Πατέρες νὰ μὴν ἀντιδρᾶ καθόλου, ὅταν τοῦ ἔκαναν παρατηρήσεις ἢ τὸν μάλωναν, ἀλλὰ ἡ ὅλη ζωή του δὲν τοὺς πληροφοροῦσε. Γι᾿ αὐτὸ μιὰ φορὰ τὸν ρώτησαν: «Καλά, ὅταν σὲ μαλώνουμε, τί λογισμὸ ἔχεις καὶ δὲν μιλᾶς;». Καὶ ἐκεῖνος τοὺς ἀπάντησε: «Λέω ἀπὸ μέσα μου: "Ἄσ᾿ τους, ξόανα εἶναι"»! Τοὺς περιφρονοῦσε δηλαδή.
(Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι E': Πάθη καὶ ἀρετές, Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον “Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος”, Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 2006, σ. 178-179)