ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Ἰούλιο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Κυριακὴ 1η Ἰουλίου : Ε’ Ματθαίου / Τῶν Ἁγ. Κοσμᾶ καὶ Δαμιανοῦ τῶν Ἀναργύρων
Δευτέρα 2 Ἰουλίου: Κατάθεσις τῆς Τιμίας Ἐσθῆτος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Βλαχέρναις / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Σάββατο 7 Ἰουλίου: Τῆς Ἁγ. Κυριακῆς τῆς Μεγαλομάρτυρος
Κυριακὴ 8 Ἰουλίου : Στ’ Ματθαίου / Τοῦ Ἁγ. Προκοπίου τοῦ Μεγαλομάρτυρος, τῆς Ἁγ. Θεοδοσίας τῆς μητρὸς αὐτοῦ καὶ τοῦ Ὁσίου Θεοφίλου τοῦ Μυροβλύτου
Πέμπτη 12 Ἰουλίου: Τοῦ Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου / Τῶν Ἁγ. Εὐφημίας τῆς Μεγαλομάρτυρος καὶ Ὄλγας τῆς Βασιλίσσης καὶ Ἰσαποστόλου (ἐκ μεταθέσεως)
Παρασκευὴ 13 Ἰουλίου: Ἡ Σύναξις τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριὴλ / Τῶν Ἀγ. Ἡλιοφώτων / Τοῦ Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου (ἐκ μεταθέσεως)
Κυριακὴ15 Ἰουλίου: Τῶν Ἁγ. 630 Θεοφόρων Πατέρων τῆς Δ’ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικῆς Συνόδου / Τῆς Ἁγ. Μάρτυρος Οὐαλεντίνης (ἐκ μεταθέσεως)
Τρίτη17 Ἰουλίου: Τῆς Ἁγ. Μαρίνης τῆς Μεγαλομάρτυρος
Παρασκευὴ 20 Ἰουλίου: Τοῦ Ἁγ. Προφήτου Ἠλιοῦ τοῦ Θεσβίτου
Κυριακὴ 22 Ἰουλίου: Η’ Ματθαίου / Τῶν Ἁγ. Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς τῆς Μυροφόρου καὶ Ἰσαποστόλου καὶ Μαρκέλλης τῆς Ὁσιομάρτυρος
Τρίτη 24 Ἰουλίου: Τῆς Ἁγ. Χριστίνης τῆς Μεγαλομάρτυρος
Τετάρτη 25 Ἰουλίου: Κοίμησις τῆς Ἁγ. Ἄννης μητρὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου / Τῆς Ἁγ. Ὀλυμπιάδος τῆς Διακόνου
Πέμπτη 26 Ἰουλίου: Τῶν Ἁγ. Παρασκευῆς τῆς Μεγαλομάρτυρος καὶ Ἑρμολάου τοῦ Ἱερομάρτυρος
Παρασκευὴ 27 Ἰουλίου: Τοῦ Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος τοῦ Ἰαματικοῦ
Σαββατο 28 Ἰουλίου: Τῆς Ὁσίας Εἰρήνης τῆς Χρυσοβαλάντου
Κυριακὴ 29 Ἰουλίου: Θ’ Ματθαίου
- Ὁ Ἑσπερινὸς ἀρχίζει στὶς 7:00 μ.μ. καὶ ὁ Ὄρθρος στὶς 6:30 π.μ.
Πῶς προετοιμαζόμαστε γιά τή Θεία Κοινωνία
Προετοιμασία γιά τό Μυστήριο
Ἄλλοι μετανοοῦν καί δέν ἐξομολογοῦνται, ἐνῶ ἄλλοι ἐξομολογοῦνται χωρίς νά μετανοοῦν. Ἀπαραίτητα εἶναι καί τά δύο. Διαφορετικά μπορεῖ νά θεωρηθεῖ ἐμπαιγμός τοῦ Μυστηρίου.
Μετανοῶ σημαίνει ὅτι, ὁμολογώντας τά ἁμαρτήματά μου καί ἐπιζητώντας τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ καί τή θεραπεία μου, ἀλλάζω νοῦ, (ἀπόψεις, τρόπους ζωῆς καί συμπεριφορᾶς) καί ἀποφασίζω πλέον νά ζῶ ὅπως θέλει ὁ Θεός.
Καρπός τῆς μετανοίας εἶναι ἡ συναίσθηση τῆς ἁμαρτωλότητάς μου, τήν ὁποία αἰσθάνομαι μέσα μου καί τήν καταθέτω μπροστά στόν Χριστό. Καταθέτω ὄχι ἁπλῶς κάποιες ἁμαρτίες, ἀλλά τή βαθιά φθορά πού δέν μπορεῖ νά ἐκφραστεῖ πλήρως μέ λόγια καί ζητῶ τή θεραπεία μου. Ἡ ἀνακάλυψη τῆς ἁμαρτωλότητάς μου, (ὅταν ὑπάρξει), μέ γεμίζει μέ τέτοια ταπείνωση καί τέτοια ὑπακοή στό Νόμο τοῦ Θεοῦ, ὥστε μόνο ἔτσι γίνομαι «ἄξιος» στά μάτια Του, γιά νά κοινωνήσω τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Υἱοῦ Του.
Ἡ ἀλλαγή αὐτή θέλει φυσικά ἀνάλογο πόθο καί πολλή εὐλογία. Γι’ αὐτό τακτικά κοινωνῶ, ἀλλά καί τακτικά προσέρχομαι στό Μυστήριο τῆς Μετανοίας - Ἐξομολογήσεως καί λαμβάνω ὄχι μόνο τήν ἄφεση, ἀλλά καί τήν καθοδήγηση – βοήθεια τοῦ ἔμπειρου καί φωτισμένου Πνευματικοῦ μου, γιά νά συνηθίζω στό νέο τρόπο ζωῆς καί νά διευκολύνομαι στούς ποικίλους καθημερινούς ἀγῶνες μου.
Τά θαυμαστά ἀποτελέσματα τοῦ Μυστηρίου αὐτοῦ, πού εἶναι, πραγματικά, ἰδιαίτερη εὐλογία καί εὐεργεσία τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἀδύναμο καί συνεχῶς ἁμαρτάνοντα ἄνθρωπο, φαίνονται στά ἐξομολογητήρια τῶν Ὀρθοδόξων Ἱερῶν Ναῶν, ὅπου συντελοῦνται καθημερινά θαύματα!...
Πρίν λοιπόν προσέλθω στήν ἐξομολόγηση, πρέπει νά ἑτοιμαστῶ καλά. Ἐάν θέλω νά βρῶ τά λάθη - ἁμαρτήματά μου πού ἔκανα πρός τόν ἑαυτό μου, πρός τόν πλησίον μου καί πρός τόν Θεό, ἐξετάζω προσεκτικά τόν ἑαυτό μου γιά νά δῶ ποῦ ἁμάρτησα μέ λόγια, μέ ἔργα ἤ μέ τή διάνοιά μου. Ἀποφασιστικά, εἰλικρινά, ταπεινά. Μέ ἀκρίβεια, χωρίς ὑπερβολές καί μέ ἀνάληψη τῶν εὐθυνῶν μου. Ἐξομολογοῦμαι ἁμαρτίες, χωρίς νά λέω ἱστορίες· λέω τίς δικές μου ἁμαρτίες καί ὄχι τίς ἁμαρτίες τῶν ἄλλων. Προπάντων, προσεύχομαι ὁ Θεός νά μέ φωτίσει νά θυμηθῶ ΟΛΕΣ τίς ἁμαρτίες μου, νά ἀποκτήσω θάρρος, ὥστε νά ὁμολογήσω τίς ἁμαρτίες μου («Πάτερ, ἥμαρτον εἰς τόν οὐρανόν καί ἐνώπιόν Σου»), καί νά προσέλθω «ἐν μετανοίᾳ» ἐνώπιον τοῦ Παντεπόπτου Θεοῦ.
(συνεχίζεται)
(π. Γεώργιος Κουγιουμτζόγλου, Λατρευτικό Ἐγχειρίδιο, σ. 301-302)