ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Αὔγουστο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Τρίτη 1η Αὐγούστου : Ἡ Πρόοδος τοῦ Τιμίου καὶ Ζωοποιοῦ Σταυροῦ / Τῶν Ἁγ. ἑπτὰ Μακκαβαίων Παίδων / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
- Ἀπὸ σήμερα στὶς 7:00 μ.μ. ἀρχίζουν οἱ Παρακλήσεις τοῦ Δεκαπενταυγούστου. Θὰ τελοῦνται ἐναλλὰξ ὁ Μικρὸς καὶ ὁ Μέγας Παρακλητικὸς Κανὼν πρὸς τὴν Ὑπεραγίαν Θεοτόκον (καθημερινὰ μέχρι τὶς 13 Αὐγούστου, ἐκτὸς Σαββάτου, τὴν ἴδια ὥρα). Οἱ Παρακλήσεις θὰ γίνονται στὸ Παρεκκλήσιο τοῦ Ναοῦ.
Τετάρτη 2 Αὐγούστου : Ἡ Ἀνακομιδὴ τῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγ. Πρωτομάρτυρος καὶ Ἀρχιδιακόνου Στεφάνου / Τῆς Ἁγ. Φωτεινῆς (Φωτοῦς) τῆς Κυπρίας
Σάββατο 5 Αὐγούστου : Προεόρτια τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου
Κυριακὴ 6 Αὐγούστου : Ἡ Μεταμόρφωσις τοῦ Κυρίου καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ
- Τὴν Τετάρτη 9 Αὐγούστου στὶς 6:00 μ.μ. θὰ τελεστεῖ τὸ Μυστήριον τοῦ Ἁγίου Εὐχελαίου καὶ θὰ ἀκολουθήσει ὁ Μικρὸς Παρακλητικὸς Κανών.
Παρασκευὴ 11 Αὐγούστου : Ἀνάμνησις τοῦ κατὰ τῶν Ἀγαρηνῶν Τούρκων θαύματος τοῦ Ἁγ. Σπυρίδωνος
Σάββατο 12 Αὐγούστου : Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Φωτίου καὶ Ἀνικήτου καὶ τοῦ Ὁσίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ
Κυριακὴ 13 Αὐγούστου : Ι’ Ματθαίου / Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος
Δευτέρα 14 Αὐγούστου : Προεόρτια τῆς Κοιμήσεως τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Τρίτη 15 Αὐγούστου : Ἡ Κοίμησις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
Κυριακὴ 20 Αὐγούστου : ΙΑ’ Ματθαίου / Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Ῥηγίνου καὶ Ὀρέστου / Τοῦ Ἁγ. Ἀποστόλου Θαδδαίου (ἐκ μεταθέσεως)
Tετάρτη 23 Αὐγούστου : Ἀπόδοσις τῆς Ἑορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου
Πέμπτη 24 Αὐγούστου : Τοῦ Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ τοῦ Νέου Ἱερομάρτυρος
Σάββατο 26 Αὐγούστου : Τῶν Ἁγ. Μαρτύρων Ἀδριανοῦ καὶ Ναταλίας
Κυριακὴ 27 Αὐγούστου : ΙΒ’ Ματθαίου / Τοῦ Ἁγ. Μάρτυρος Φανουρίου τοῦ νεοφανοῦς
Τρίτη 29 Αὐγούστου : Μνήμη τῆς Ἀποτομῆς τῆς Τιμίας Κεφαλῆς τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου
Tετάρτη 30 Αὐγούστου : Τῶν Ἁγ. Ἀλεξάνδρου, Παύλου καὶ Ἰωάννου τοῦ Νέου τοῦ Κυπρίου Πατριαρχῶν Κων/πόλεως
Πέμπτη 31 Αὐγούστου : Ἡ κατάθεσις τῆς Τιμίας Ζώνης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου
- Ὁ Ἑσπερινὸς ἀρχίζει στὶς 6:30 μ.μ. καὶ ὁ Ὄρθρος στὶς 6:30 π.μ.
- Ἀπὸ τὴν 1η μέχρι τὴν 14η τοῦ μηνὸς ἔχουμε τὴ Νηστεία τοῦ Δεκαπενταυγούστου. Τὴν Κυριακὴ 6 Αὐγούστου ἔχουμε κατάλυση ἰχθύος λόγῳ τῆς Ἑορτῆς τῆς Μεταμορφώσεως.
- Ἡμέρα αὐστηρῆς νηστείας εἶναι καὶ ἡ Τρίτη 29 Αὐγούστου.
Πῶς προετοιμαζόμαστε γιά τή Θεία Κοινωνία
(συνέχεια)
1. Προετοιμασία ζωῆς, λόγῳ τῆς χριστιανικῆς μας ἰδιότητας
Ὁ Κύριός μας τόνισε μέ ἔμφαση: «Ἀμήν ἀμήν λέγω ὑμῖν, ἐάν μή φάγητε τήν σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καί πίητε αὐτοῦ τό αἷμα, οὐκ ἔχετε ζωήν ἐν ἑαυτοῖς. Ὁ τρώγων μου τήν σάρκα καί πίνων μου τό αἷμα ἔχει ζωήν αἰώνιον» (Ἰω. στ’ 53 καί 54).
Ἐπίσης στή Θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου διαβάζουμε τήν εὐχή πρίν ἀπό τή Θεία Κοινωνία: «Σοί παρακατατιθέμεθα τήν ζωήν ἡμῶν ἅπασαν καί τήν ἐλπίδα, Δέσποτα φιλάνθρωπε …», ἐνῶ στήν τοῦ Ἁγίου Βασιλείου: «Ὁ Θεός ἡμῶν … δίδαξον ἁγιωσύνην ἐπιτελεῖν ἐν φόβῳ σου· ἵνα … ἑνωθῶμεν τῷ ἁγίῳ σώματι καί αἵματι τοῦ Χριστοῦ σου … καί γενώμεθα ναός τοῦ Ἁγίου σου Πνεύματος» (Λειτουργικές εὐχές).
Μέ δεδομένα τ’ ἀνωτέρω, θά ἔπρεπε κανονικά ὅλη ἡ ζωή τοῦ χριστιανοῦ νά εἶναι μιά διαρκής ἐγρήγορση – προετοιμασία γιά τή Θεία Κοινωνία καί μία συνειδητή μεταμόρφωσή του σέ ναό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Σ’ αὐτή τήν περίπτωση ὁ χριστιανός ζεῖ (πρέπει νά ζεῖ) μεταξύ τῆς προηγούμενης Θείας Κοινωνίας καί τῆς ἑπόμενης, δηλ. ζεῖ μυστικά μεταξύ τῆς ἀνάμνησης καί τῆς ἐλπίδας, πού δημιουργεῖται ἀπό τήν προσμονή τῆς Θείας Μεταλήψεως. Αὐτή εἶναι ἡ ἐπιθυμητή χριστιανική πνευματικότητα καί ἔτσι πρέπει νά ζοῦμε καί νά δραστηριοποιούμαστε στόν κόσμο καί στήν ἐποχή πού ὁ Θεός μᾶς ἔταξε νά ζήσουμε, ὅπως οἱ πρῶτοι χριστιανοί : μεταξύ τῆς πρώτης «ἐν σαρκί» ἐλεύσεως τοῦ Χριστοῦ καί τῆς δευτέρας τῆς «ἐν δόξῃ» παρουσίας Του, ὅταν θά κρίνει «ζῶντας καί νεκρούς».
Γιά νά συμβεῖ αὐτό ἀπαιτεῖται ἐπανατοποθέτηση στό θέμα τῆς Θ. Κοινωνίας καί συνειδητοποίηση τῆς ἰδιότητάς μας ὡς χριστιανῶν, ἀλλά κυρίως συνειδητοποίηση τοῦ γεγονότος ὅτι χθές ἤ προχθές κοινωνήσαμε καί ὅτι αὔριο ἤ σέ λίγες μέρες θά κοινωνήσουμε πάλι τό Σῶμα καί Αἷμα τοῦ Σωτῆρος μας! Ἔτσι τίς μισές μέρες στό μεσοδιάστημα τῶν δύο Θείων Μεταλήψεων ζοῦμε μέ τήν ἀνάμνηση τῆς Εὐχαριστίας, (διαβάζοντας κάθε ἡμέρα μέ τήν ἡμερήσια προσευχή μας καί μία εὐχή ἀπό τήν ἀκολουθία τῆς Εὐχαριστίας μετά τή Θεία Μετάληψη) καί τίς ὑπόλοιπες, μέ τήν προσδοκία τῆς νέας Θείας Μεταλήψεως, (διαβάζοντας κάθε ἡμέρα μία εὐχή ἀπό τήν ἀκολουθία τῆς Θείας Μεταλήψεως). Μ’ αὐτό τόν τρόπο διατηροῦμε τή συναίσθηση τοῦ Μυστηρίου στήν καθημερινή μας ζωή.
(συνεχίζεται)
(π. Γεώργιος Κουγιουμτζόγλου, Λατρευτικό Ἐγχειρίδιο, σ. 298-299)